Przejdź do głównej zawartości

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?





Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).

 




 

 

 

 

Przepis

1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelki szamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ , jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.

2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.

Przepis:
- pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU

3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (razem) na gesta paste z wybranymi dodatkami z listy dodatków, na ciepło (jakieś 50 stopni C) uzywajac wody destylowanej albo deszczówki. Jesli nie mamy dostępu do takich wynalazków, to lepiej wybrać wodę filtrowana, przegotowana badz slaba herbatkę (albo mocna, jesli chcemy podbic jakies kolorki, ale nie czarna).

Czysta cassia nie zlapie wogule bez zakwaszającego dodatku i potrzebuje czasu, by wydzielic barwnik, ktory jest duzo bardziej toporny w uzyskaniu niz lawson z henny. Henna moze zlapac bez kwasnych dodatkow, ale kolor raczej bedzie nietrwaly. Jesli chcemy trwaly kolor, cassie i henne koniecznie trzeba zakwasić

4) Paste odstawiamy w cieple miejsce na 4 do 24 godzin, przykryta folia. Pasta jest gotowa, gdy jej kropla na skorze po kilku minutach zostawia zolty slad.

Cassia i mieszanka z cassia musi stac dluzej. Cassia nie wydzieli barwnika w godzinke ani w dwie! Szczegolnie wazne jest pozadne odstawienie mieszanki cassi z henna, jesli to nasze pierwsze hennowanie, lub pierwszy etap hennowania dwuetapowego, badz z innego powodu potrzebujemy mocnego krycia.

5) Zabezpieczamy czolo, kark i uszy tłustym kremem. Używamy rękawiczek. ;-) Podgrzewamy paste do temperatury przyjemnej ale cieplej i nakładamy na suche (badz mokre jesli wolimy ) wloski. Pastę trzymamy w naczyniu z goraca woda, zeby w trakcie nakładania nie wystygła. Przyda się pomoc przyjaciela, szczególnie jesli to wasz “pierwszy raz”. Zabezpieczamy pomieszczenie ;-) Henna lubi się chlapać. Jesli podczas nakładania henna sie grudkuje, dodajemy odrobinę cieple wody do pasty. Jeśli kapie, dosypujemy więcej ziolek.

Fajna technike nakladania i konsystencje pasty zobaczymy TUTAJ. Moj sposob TUTAJ.

Jeśli zrobiliśmy za duzo pasty, zamrażamy ja. W zamrażarce pasta moze lezec i czekac kilka miesięcy. Po odmrożeniu podgrzewamy i od razu nakładamy na glowe.

6) Okręcamy wloski folia i zakładamy czapkę. Henne mozna trzymac od kilku godzin do nawet calej nocy (uwaga na wysuszające dodatki!) Sprawdzamy co jakis czas kolor. Niezmiernie ważne jest, by na glowie utrzymywać ciepla temperaturę, im cieplej, tym fajniej złapie. Mozna posilkowac się suszarka, kominkiem, kaloryferem, sloncem. Wszystkie chwyty dozwolone. :-)

7) Hennę dokładnie zmywamy. Najpierw w misce wody, bądź w wannie, zanurzając w niej głowę i strzepując proszek, potem pod prysznicem, aż woda będzie czysta. To naprawdę ważne, by zmyć hennę ze skalpu, bo włoski po wyschnięciu będą tępe w dotyku. I zabarwicie sobie pościel. ;-)

Henne z włosków zmyć jest trudno, bo to straszne błoto, a jako, że nie chcemy na nie nakładać żadnych produktów, bo to przerywa proces farbowania, mam dla was metodę, która naprawdę świetnie się sprawdza: Syrenkowanie Włosów (Mermaid your hair) ;-) . Moczymy włosy w wannie wody, bądź w misce i strzepujemy proszek. 
Jak tu TU

Potem płuczemy dalej już pod strumieniem wody. Jeśli chcemy sobie pomóc, można przelać włoski rozwodnionym glutem lnianym.

8) Jeśli zależy nam na uzyskaniu intensywnego koloru, nie myjemy włosków ani nie nakładamy na nie żadnych produktów przez następne 24 godziny. To przerywa proces utleniania się koloru i sprawia ze kolor będzie nietrwały. Obserwujemy włoski, jeśli kolor dopiero wychodzi, dajemy sobie więcej czasu. Jeśli przed upływem 24h widzimy, ze kolor potwornie ściemniał a nie o taki efekt walczymy, myjemy jak najszybciej.

9) Nie martwimy się na zapas, jeśli na włosach nic nie widać (szczególnie w przypadku samej cassi, która pokazuje kolorek dopiero po wielu godzinach). I nie martwimy się kolorem. Kolor będzie widoczny dopiero po utlenieniu się henny na włoskach. Cassia potrafi utleniać się kilka dni, henna powinna trochę szybciej.

10) Przy następnym myciu zwracamy szczególną uwagę na nawilżenie i naemolientowanie włosków. Przy pierwszym myciu po hennowaniu zwracamy szczególną uwagę, by nie używać mocnego detergentowego szamponu (jeśli naprawdę musimy, to lepiej umyć szamponem skalp a długość zabezpieczyć w trakcie mycia odzywka). Przez kilka dni ograniczamy tez używanie olejów wnikających (np kokosowego, mango, shea). Potem już możemy wrócić do swojej ulubionej pielęgnacji. 

Używanie prostownicy albo gorącego nawiewu w suszarce może sprawić, ze kolor ściemnieje.


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Fryzjerskie mity i fryzjerzy przyjazni hennie.

Wiekszosc fryzjerow odradzi wam farbowanie wlosow ziolami. Slowo "henna" wywola u nich wysypke i posypia sie dezaprobujace spojzenia. Uslyszycie, jak bardzo henna jest dla wlosow szkodliwa. I serie innych bajek.




Napierw chcialabym wam pokazac, co grupowiczki juz slyszaly o hennie od fryzjerow. No to lecimy: 
- henna robi ogromne spustoszenie na wlosach, szczegolnie, gdybysmy chcieli hennowanie zarzucic i przejsc znow na farbowanie chemiczne
- po hennie bedziemy mialy zielone wlosy
- henna oblepia wlos i nie pozwala mu oddychac, chemiczne farby sa lepsze
- henna wywoluje wypadanie wlosow
- henna jest rakotworcza

To sa popularne hennowe mity, ktore powtarzaja fryzjerzy, nie majacy pojecia o farbowaniu ziolami. Niestety, opinie fryzjerow o hennie nie sa poparte zadna rzetelnia wiedza na ten temat. W szkolach fryzjerskich temat henny nie istnieje. Tak jak (szok!) nawet temat olejowania wlosow i rozumienia skladow produktow kosmetycznych. Strach przed henna nie jest spowodowany jedy…