Przejdź do głównej zawartości

Zanim zabierzemy się za hennowanie... trzeba to zaplanować.

Zanim zabierzemy sie za hennowanie... trzeba to zaplanowac.




Z racji tego, ze sama popelnilam te bledy, chcialabym was przed czyms przestrzec. Henna nie rozjasnia wlosow, henna przyciemnia, szczegolnie po kilkakrotnej aplikacji. Dlatego zanim zaczniemy hennowac, warto dobrze to zaplanowac. Zastanowic sie, jaki kolor chcemy miec na glowie juz na stale i zrobic to z glowa (a nie jak ja...). Ten prawdziwy kolor, juz staly bedzie widoczny na naszej glowie dopiero po kilkakrotnej aplikacji.

Przy hennowaniu, cassiowaniu i hendigowaniu wloskow dobrze jest zaczac mieszanki o 1 do 2 tonow jasniejszej, niz zamierzona. Tak jest po prostu bezpieczniej, gdyby cos poszlo nie koniecznie zgodne z planem.

Swietnym pomyslem sa tez testy. Testy naprawde latwo zrobic na wloskach, ktore nam wypadly. Na jeden test wystarczy kilka wloskow. Przygotowujemy kilka wersji pasty ziolowej w malutkich porcjach i nakladamy na wypadniete wloski. Zapisujemy proporcje i czas trzymania. Wloski pokryte pasta zawijamy w folie i kladziemy na kaloryferze albo innym cieplym miejscu. Eksperymentujemy tak tez z czasem trzymania oraz czasem utleniania sie koloru juz po splukaniu. Po wyplukaniu ziolek z testowych wloskow suszymy je i kladziemy na bialym tle i porownujemy. Potem czekamy do 48 godzin zeby zaobserwowac, jak kolor sie utlenia.

Przykładowe plany farbowania włosków ziołami


1) Chcemy blond: uzywamy tylko cassi. Uzywamy zakwaszajacych dodatkow by uzyskac odcien jaki nam sie podoba. Henna nakladana na blond, nawet w niewielkim dodatku, sprawi ze z czasem wloski przejda w rejony rude.


2) Chcemy truskawkowy blond: uzywamy cassi z odrobna henny, ale nie uzywamy antyoksydantow. Zakwaszamy sokami bez nich. Uwazamy, zeby koloru nie nabudowac, robimy tylko odrosty.



3) Chcemy miedz, ale nie lubimy czerwieni: hennujemy tylko cassia z ruda henna (wiecej cassi niz henny). Zaczynami od cassi z odrobina henny by potem stopniowo zwiekszac ilosc henny w stosunku do cassi. Uzywamy zakwaszaczy z antyoksydantami, wtedy na pewno kolor nie utleni sie z czasem do czerwieni lub razu. Trzymamy sie z daleka od amli. 



4) Chcemy czerwone, ale nie lubimy pomaranczow i miedzi: uzywamy czerwonej henny, moze z malym dodatkiem cassi jesli chcemy kolor jasniejszy, a zawsze warto zaczac od jasniejszych, bo niekoniecznie moze sie nam spodobac niekontrolowany burgund (niektore henny maja duza zawartosc barwnika, np indyjska). Nie uzywamy sokow z antyoksydantami ani amli do przygotowania pasty, henna po utlenieniu zwykle produkuje czerwienie. Uzywamy tych, ktore ich nie maja.


5) Chcemy burgund: uzywamy czystej, naturalnie czerwonej henny na soczkach bez antyoksydantow.

6) Chcemy kasztan: Najbezpieczniej zaczac od cassi z henna a dopiero potem stopniowo dodawac do mieszanek indygo. Badz tez nakladamy warstwy czystej, rudej naturalnie henny, zakwaszanej na przyklad sokiem z jablka, az do uzyskania wymarzonego koloru.

7) Chcemy jasny cieply braz: nabudowujemy ruda henne warstwami, kilkakrotna aplikacja, zakwaszamy amla, jablkiem, aronia albo octem. Dodajemy przyciemniajace dodatki: olejek kajeputowy, wywar z obierkow ziemniakow, gozdziki, cynamon. Im jasniejsze wlosy, tym trzebabedzie wiecej warstw. 

8) Chcemy chlodny braz: amla i aronia to nasz wielki sprzymierzeniec. :-) Zaczynamy od brazow jasniejszych (hendigo), potem przechodzimy do ciemniejszych, jesli taki jest nasz cel.


9) Chcemy cieply ciemny braz: mieszamy henne z indygo. Nie uzywamy amli.Wybieramy henne naturalnie czerwona, jesli chcemy kolory czekoladowe, jesli bardziej kasztanowe, wybieramy henne ruda.



10) Chcemy czarny: tu nie ma zadnej wielkiej filozofii planowania. Robimy indygowanie od razu, badz farbowanie dwuetapowe, najpierw henna z kwasiakiem bez antyoxydantow, potem indygo.



Wiec zaplanowalysmy sobie, po kilkukrotnej aplikacji mamy na glowie to, o czym marzylysmy. Co teraz? Teraz farbujemy tylko odrosty! Na dlugosc, dla podkrecenia koloru, mozemy aplikowac glossy. Dopiero po naprawde poteznym wyplukaniu z calosci wloskow mozemy zaczac zabawe od nowa.



Jak wyplukac “blad” braku planowania z wlosow? Miod i maseczki z cytryny powinny pomoc. Rumianek. Intensywne olejowanie olejami wnikającymi tez moze pomoc. Slonce pomoze. Czas tez pomoze. No chyba ze dopadla nas desperacja, to rozjasniamy chemicznie. Henne i kasje mozna rozjasniac. Indygo nie.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Jak szybko i bez bólu nauczyć się czytać składy?- Jak zacząć. Emolienty.

Dlaczego to ważne? 
Czytanie składów w naszym popapranym, dzisiejszym świecie, to niestety umiejętność podstawowa. Dlaczego? Bo producenci klama. Wypisuja na produktach głupoty, które niewiele mają wspólnego z tym, co się rzeczywiście w produkcie znajduje. Tyczy się to tak samo produktów spożywczych, jak i kosmetyków, chemii domowej oraz suplementów.
Więc, jeśli nie czytacie składów, to jesteście zwyczajnie wodzeni za nos. Czasem przez ludzi, którym zależy na waszym dobrze, ale czasem też przez ludzi, którzy robią na was niezla kase. Płacicie też za promocję koncernów kosmetycznych, za kretyńskie reklamy w telewizji, promujące zwyczajnie rzeczy, które wam szkodzą, płacicie za podpłacone badania i pomagacie sprzedawać koncernom farmaceutycznym seria niepotrzebnych leków, na schorzenia, które wynikają z tego, że dajecie się sterować. Niestety, tak wyglądają konsekwencje bycia nieświadomym konsumentem.
Nawet czytanie składów nie ubezpiecza nas przed cala ta kołomyja w 100 procentach. Ale …

Domowe perfumy i dezodorant? Czemu nie.

Dziś gościnnie dla Was pisze Katarzyna. Brawa dla tej Pani. ;-)  Perfumy.


Zrobienie własnych perfum jest banalne jak konstrukcja cepa.



Baza.

Bazą może być albo alkohol, albo olej kokosowy - ja wybieram to drugie. Podobnie jak alkohol, olej kokosowy ma właściwości antybakteryjne (do czego wrócę w akapicie o dezodorantach), nie trzeba go dodatkowo konserwować (choć można, np witaminą E), ale nie wysusza skóry. Nie wyjdzie z tego spray, do jakiego przyzwyczaili nas producenci, tylko aksamitny, pachnący balsam Ja wybieram olej rafinowany - bezzapachowy. Jeśli jednak macie pomysł na wkomponowanie naturalnej woni oleju kokosowego do waszej mieszanki wybuchowej, spokojnie wybierzcie wersję nierafinowaną.




Kompozycja zapachowa.
Teraz przejdźmy do najważniejszej części zabawy - olejków eterycznych, czyli tego, co daje zapach. Kupić je możecie stacjonarnie, w sklepach zielarskich, bio-eko-bezglutenowych-wege-super-wow, bądź w internecie. Duży wybór olejków eterycznych ma Zrób Sobie Krem, bardzo …

Jak przejść z chemii na hennę? Metoda bezpieczna, ale czasochłonna.

Jak to zwykle wygląda? Mamy włosy farbowane farbami chemicznymi od długiego czasu. Chcemy przejsc na hennę, zrobić coś dobrego dla siebie i włosów. Najczęstszy wybór, w kwestii koloru, to zimny brąz. Kupujemy gotowa mieszanke, bach na glowe i…




Zielone plamy! Czarne plamy! Rude plamy!


Nie, nie zawsze. Ale bardzo, bardzo często.






Dlaczego tak się dzieje?
Bo nie wiemy, co mamy naprawde na głowie, pod warstwami syntetycznych barwników. Kolor może wyglądać bardzo, bardzo równo. Może farbowałyście świetnego u fryzjera? Może same opanowaliście do perfekcji koloryzację chemia w domu? Niestety, to jak kolor wygląda niekoniecznie oznacza, że pod spodem nie macie niefarbowanych pasemek. Albo rozjaśnionych pasemek. Farby chemiczne zostały stworzone tak, by farbowac równo, niezależnie od tego, jak wyglądają włosy pod spodem.
Skad to wiem? Nie jestem fryzjerem, chemikiem i bóg wie kim. Ale jest coś bardzo prostego, co z całą okazałością pokazuje, jak działają farby chemiczne. Są to specyfiki zdejmujące c…

Czarna lista hennopodobnych produktow.

Tu tworzymy listę hennopodobnych produktów, które w składzie maja poza henna, cassia, amla, indygo i innymi dobrociami tez szkodliwe substancje chemiczne.



Chcialabym tu byc dobrze zrozumiana. To nie jest lista jakis zakazanych produktow. Jesli chcemy farbowac wlosy chemicznie, to super. Kazdy sam podejmuje wybor a o niszczacym wplywie farb chemicznych na wlosy nie bede sie tu rozwodzic. Lista jest po to, by farb chemicznych nie mylic z henna, nie traktowac jak henny i ich tak nie nazywac. 


Za ta biedna roslinka ciagnie sie zla renoma poniewaz producentom wolno nazywac swoje produkty jak im sie zamarzy a ich klientki sa przekonane, ze farbuja wlosy henna. Uwazam to za oszustwo. Na dodatek oszustwo niebezpieczne, poniewaz moze doprowadzic do problemow ze zdrowiem a i wlosy mozemy z powodu tego oszustwa stracic. Moim zdaniem slowo "henna" powinno byc zarezerwowane tylko dla henny, rosliny pod lacinska nazwa lawsonia inermis, w formie czystej.


Niestety, koncerny kosmetyczne wod…