Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z luty, 2017

Glossy hennowe. Push-up dla koloru.

Gloss hennowy to ziolko zmieszane z inna substancja kondycjonująca. 
Glossy nie nadaja sie do trwalego farbowania wloskow, jesli na wloskach nie ma juz henny z pelnych hennowan, ponieważ kolor bedzie bardzo nietrwały i niestety ciezko przewidzieć, jaki odcien nim uzyskamy. Dodajac do ziolek odzywek, olejow i substancji z proteinami zaburzamy jej pelne działanie. Dlatego nie polecam glossow do hennowania pelna geba.
Ale glossy sa swietne do utrzymywania zywego koloru farbowanych juz ziolkami wlosow wtedy, gdy obawiamy sie nalozyc na nie czyste ziolka, bo nakladanie dodatkowej warstwy hennowej przyciemni kolor. 

Glossy tez świetnie kondycjonują wloski. Warto je czasem robic dla samego odzywienia kudelkow.
Wiec jak zrobic glossa?
Sprawa jest bardzo prosta: wsypujemy ziolka do wybranego dodatku, mieszamy i aplikujemy na wloski. Jesli chcemy zrobic glossa o silniejszym kryciu kolorystycznym mozna glossa odstawic na kilka godzin, w trakcie ktorych wydzieli sie barwnik. Nie odstawiamy glos…

Hennowanie blond ombre -jak sobie z tym poradzic?

Włoski Madzi maja długa historie traktowania farbami chemicznymi oraz dekoloryzatorem. Madzia olejuje wloski i ma fantastyczne efekty, wyprowadziła je po prostu przecudnie ze stanu strasznego zniszczenia. Teraz sa grube i mocne, tak jak widać na zdjęciu. Madzia nie chce juz wracać do farb chemicznych.


Madzia dwa lata temu miala na włoskach ciemny braz zrobione blond ombre. Postanowiła wyrownac kolor do brazu i uzyla mieszanki brazowej z Khadi na calosc wloskow. Niestety nie byla z efektu zadowolona. Na blond ombre wloski przybraly kolor zielono-oliwkowy, na reszcie wloskow mieszanka Khadi dala rude refleksy. Madzia chciała uzyskac zimny braz, wiec byla niezadowolona. Probowala się ratować farbami chemicznymi, by wyrownac kolorek.
Tak to wygladalo.


Po obejrzeniu zdjec jakos wydedukowałam, ze henna z gotowej mieszanki z jakiegoś powodu nie zlapala na wloskach blond, za to ladnie zlapala na brazowych wloskach. Za to indygo odwrotnie: z powodu braku podkladu z henny na blond wloskach, i…

Gotowe mieszanki -jak się z nimi obchodzić.

Chciałabym tutaj zaznaczyć, ze hendigo i indygo jest tylko dla osób zdecydowanych. Indygo nie można rozjaśnić chemicznie, bo wyjdzie zielone. Nie decydujcie się na hennowe brązy ani czernie, jeśli nie jesteście absolutnie przekonane, ze dobrze się czujecie w takim kolorze!


Na rynku mozna dostac sprawdzone mieszanki brazowe (henna, indygo, amla i inne ziolka) ktore dadza nam z duzym prawdopodobienstwem ladne brazowe wloski. Polecane przez grupowiczki to Swati, Khadi, Orientana. Sa tez ciekawe proszkowe mikstury firmy Sante, ktore nie zawieraja amli ale stworzono je na bazie lupin z orzecha wloskiego. Tylko uwaga, Sante produkuje tez farby chemiczne (ziolowe...) ktore sprzedawane sa w formie kremu - tych nie traktujemy uz jak henny. W ofercie niektorych firm znajdziecie tez mieszanki "blond", skladajace sie z cassi, henny, amli i indygo. Oraz mieszanki "czarne", skladajace sie z henny, amli i indygo. 



Mieszanek brazowych nie nakladamy na wloski mocno rozjasnione …

Lista odzywek i masek bez filmformerow.

Trochę teorii:
1) FILMFORMERY

Filmformery to substancje kondycjonujące syntetyczne, dodawane do produktów do pielegnacji. Mają za zadanie wygładzać łuski włosów oraz tworzą na powierzchni włosa film, który skutecznie chroni włoski przed działaniem czynników zewnętrznych. Znajdują się one w produktach pod postacią silikonów, quatów i polyquatów. Filmformery tworzą barierę, przez którą barwniki ziółek mogą się nie przedostać i wiekszosć z nich schodzi z włosa jedynie pod wpływem detergentów. Szampony zdejmujace je z wlosow znajdziecie TUTAJ
SILIKONY: Maja końcówki -cone, -conol, -xane, -xanol. Najpopularniejsze to Dimethicone i Dimethinconol
QUATY i POLYQUATY: Bardzo łatwo je znależć w składzie. Wyglądają tak: quaternium (i jakas liczba albo literki) badz polyquaternium (i jakas liczba lub literki). 


2) ALKOHOLE
W kosmetykach znajdziemy też wysuszające alkohole. Uważam, że takie maski czy odżywki nadaja się tylko do kosza, albo do golenia nóg. Trzymane na głowie z glossem przed dłuższ…

Henny z różnych stron świata. Kolory i właściwości.

Pomylaślałam, że napiszę trochę o hennach z różnych stron świata. Ziółka, które tak lubimy rosną w różnych częściach świata i mają różne zawartości barwników.

Fajny materiał o tym jest TUTAJ. Warto przeczytać.

Jak kupować henne i jak określić, czy jest czysta pisałam TUTAJ.  Jeśli zastosujemy się to tych zasad i będziemy się kierować w wyborze ziółek zdrowym rozsądkiem, myśle, że nic nie stoi na przeszkodzie, by próbować oryginalnych henn prosto z krajów, z których pochodzą.



1). Jamila, henna z Pakistanu. 
Henna o kolorze pomarańczowo-rudym. Ma bardzo dużo barwnika, jest najdrobniejsza w porównaniu do innych henn, daje piekną paste o konsystencji stopionej czekolady. Latwo się zmywa z włosków i szybko utlenia w miseczce (2 do 4 godzin). Ta henna jest w Polsce dostępna na mazidła.com. Na pewno można też ją czasem wyszperać na Allegro, Olx, Ebay i Amazon. 








2.) Rajasthani, henna z Indii.
Potrzebuje dluższego czasu odstania, jakieś 12 godzin. Henna w Polsce trudno dostępna, można ją złowi…