Przejdź do głównej zawartości

Glossy hennowe. Push-up dla koloru.



Gloss hennowy to ziolko zmieszane z inna substancja kondycjonująca. 

Glossy nie nadaja sie do trwalego farbowania wloskow, jesli na wloskach nie ma juz henny z pelnych hennowan, ponieważ kolor bedzie bardzo nietrwały i niestety ciezko przewidzieć, jaki odcien nim uzyskamy. Dodajac do ziolek odzywek, olejow i substancji z proteinami zaburzamy jej pelne działanie. Dlatego nie polecam glossow do hennowania pelna geba.

Ale glossy sa swietne do utrzymywania zywego koloru farbowanych juz ziolkami wlosow wtedy, gdy obawiamy sie nalozyc na nie czyste ziolka, bo nakladanie dodatkowej warstwy hennowej przyciemni kolor. 


Glossy tez świetnie kondycjonują wloski. Warto je czasem robic dla samego odzywienia kudelkow.

Wiec jak zrobic glossa?


Sprawa jest bardzo prosta: wsypujemy ziolka do wybranego dodatku, mieszamy i aplikujemy na wloski. Jesli chcemy zrobic glossa o silniejszym kryciu kolorystycznym mozna glossa odstawic na kilka godzin, w trakcie ktorych wydzieli sie barwnik. Nie odstawiamy glossow brazowych (bo wyjda rude..) ani czarnych! Glossa z cassi czy henny mozna by tez pewnie lekko zakwasić. Zakwaszające dodatki TUTAJ. To prawdopodobnie jeszcze wzmocni efekt kolorystyczny.  

Glossa warto nalozyc na dlugosc wloskow, gdy robimy odrosty. Uzywamy wtedy tej samej pasty, ktora robimy odrosty, ale z domieszanym dodatkiem z listy ponizej. Proporcje do takiego glossa trzeba sobie wypracować samemu tak, by mozna go bylo trzymac te sama ilosc czasu, co odrosty. Zawsze warto zaczynac od jasniejszych, czyli mniej ziolek, więcej dodatku, tak by nie przyciemnic za mocno. Ziolka lapia bardzo fajnie do ziolek, ktore juz mamy na wlosach. 

Jeśli chodzi o proporcje, to tu nie ma rzadnych zlotych regol. Po prostu trzeba znalezc swoja optymalna, metoda prób i bledow. Kazdy z dodatkow glossowych inaczej wpłynie na ziolka i na nasze wlosy. 

Co mozna dodac do glossa?


1) Ulubiona maskę lub odzywke do wlosow, bez filmformerow, alkoholu i protein: liste takch masek oraz informacje jak znalezc taka maskę znajdziecie TUTAJ. Ta metoda robienia glossa jest chyba najbardziej popularna i najmniej nieprzewidywalna. W maskach znajdziemy emolienty i humektanty, ktore w malym stopniu beda wplywac na działanie ziolek. Takiego glossa nie powinno sie trzymac na glowie dluzej niz godzine, bo mimo dobrego skladu gotowe kosmetyki do wlosow zawieraja tez serie substancji konserwujacych, ktore naszemu skalpowi nie koniecznie musza sie spodobac. Konserwanty z masek moga tez wplynac na utlenienie sie koloru ziolek na wloskach, hamujac je.

2) Ulubiony olej: rozrabiamy ziolka na oleju zamiast wody czy glutka lnianego. Takiego glossa mozna trzymac na glowie wedle uznania. Nie polecam zmywania glossa na oleju szamponem. Lepiej sprawdzi się do zemulgowania oleju odzywka czy maska bez filmformerow. Olej stanie się przeszkoda do pokonania dla barwnikow, otulajac wlosek, wiec nie nalezy oczekiwac po takim glossie mocnego barwienia.

3) Jogurt, mleko, smietana, jajko, maka/skrobia: tutaj dodajemy do ziolek protein i emolientow.  Gloss bedzie barwil bardzo delikatnie i nietrwale, ponieważ proteiny z dodatku beda laczyc sie z barwnikami. Protein tez nie powinno się trzymac na glowie dlugi czas, bo mozemy sobie zrobić przeproteinowanie. 

4) Mleko koksowe: ma świetne działanie kondycjonujace, o ile nasze wloski lubia sie z olejem kokosowym i innymi olejami wnikajacymi. Takiego glossa mozna trzymac na glowie wedlug uznania. 

5) Kakao: sprawi, ze kolor będzie ciemniejszy. Zawiera oleje, ale nie jest ich duzo, wiec barwienie takim glossem moze byc dosc intensywne. 


Oczywiscie zabawa glossami moze byc jeszcze ciekawsza przy laczeniu dodatkow i wymyslaniu innych. W zasadzie do glossa mozna dodac wszystko, co nie zmieni PH ziolek. Szczegolnie na kwasne dodatki trzeba uwazac przy glossach brazowych, bo mozna zdeaktywowac indygo a zakwasic henne, czego rezultatem beda rude wloski. 

Jesli macie jeszcze jakies inne ciekawe dodatki do glossow, piszcie. Liste trzeba poszerzac. :-)



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowiańskie, zimne blondy ziołami. Katam i cassia.

Słowiańskie, zimne a jasne blondy są bardzo popularne. Wielu z nas też stara się wrócić do swojego naturalnego, mysiego koloru na włosach, które były wcześniej rozjaśniane. Do tej pory myslalam, ze nie da się. Ale da się. ;-) A wszystko dzieki magicznemu ziolku pod nazwa katam, czyli z łaciny buxus dioica. O katamie pisałam TUTAJ. Rządzi się takimi samymi prawami jak indygo. Przepis na indygo TUTAJ nadaje się też do zabawy z katamem.  



Czyli:
-katamu nie odstawiamy, katam wydziela barwnik praktycznie zaraz po wymieszaniu z cieczą, zauważycie wtedy, że pasta zmieni kolor na szaro-stalowo-smolisty

- katamu nie dodajemy do pasty, ktora jest ciepla, katam lubi letnia temperature
-katamu nie zakwaszamy, a jeśli mieszamy go z czyms, co juz bylo zakwaszone, nie odstawiamy go razem z tym kwaśnym dodatkiem, pastę nakładamy prosto na głowę






Katam wydaje się dawać sie rozjasniac amoniakiem. Przy licznych próbach, jakie zrobiłam, nie udalo mi sie doprowadzic do glona. Rozjaśnia się na włosach, na któr…

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Opanowanie barwnika cassi - piękne eksperymenty na blond włosach.

Jak to jest z tą cassią?



Cassia ma opinie bezbarwnej henny w internecie. Jest to opinia zupełnie blędna, cassia to nie henna i cassia nie jest bezbarwna! Ma barwnik żółty, złoty, ale nie rudy ani nie czerwony. Ten barwnik będzie bardzo dobrze widoczny na siwych włoskach, na platynowych i na wszystkich odcieniach blondu. Im ciemniejsze włosy, tym cassia będzie mniej widoczna.

Jak sprawic, by cassia zachowala swoje wlasciwosci kondycjonujace, ale jednoczesnie by nie dala efektu kolorystycznego? Nie ma na to sposobu. Mimo wysilku, kolor i tak moze wyjsc.... albo znow zabijemy cassie tak, ze przestanie kondycjonowac.
Cassia nadaje ciepły odcień blond włosom. Używając cassi nie da sie zachować platynowego blondu, siwego blondu bądź naturalnie siwych włosów. 
Cassia ma świetne właściwości kondycjonujące, porównywalne do henny. Działa przeciwgrzybiczo i przeciwbakteryjnie na skalp, oraz odzywia włosy od wewnatrz, wnikając do nich.  Po cassi, tak jak po hennie, nie będzie przesuszu, jeśli do…

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Jak hennować włosy na czerwono bez chemii.

Na zdjęciu powyżej śliczne włosy Kasi.

...ale jaka czerwień?

Kolor czerwony można uzyskać przy użyciu ziół. Ale na pewno nie można uzyskać strażackiej czerwieni, matowego, płaskiego koloru, takiego, jakie znamy z farbowania chemicznego. Czerwone kolory uzyskane henną są ciemne. Nie są też płaskie, pod światło będą się mienić odcieniami rudości, wiśni, różu. W cieniu będą wyglądać jak złamany czerwienią brąz bądź burgund.
Dlaczego? Poniewaz kolor czerwony z lawsonu postaje przez jego kumulacje. Czasem nakładanie kolejnych warstw lawsonu na jakiś kolor włosów daje brąz, a czasem właśnie czerwień. Wszystko zależy od właściwości henny, jaka wybraliśmy.
Jeśli marzy nam się strażacka, jasna czerwień, proponuje zehennowac wlosy henna a potem na to nałożyć chemiczna farbę taka, jak Arctic Fox albo Manic Panic. Będzie to na pewno bezpieczniejsze, niż używanie henny z dodatkiem chemicznych czerwonych barwników. Hennę trzeba na głowie trzymać długo. ALE! jeśli jest czymś zanieczyszczona (tak prod…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…