Przejdź do głównej zawartości

Lista odzywek i masek bez filmformerow.


Trochę teorii:


1) FILMFORMERY

Filmformery to substancje kondycjonujące syntetyczne, dodawane do produktów do pielegnacji. Mają za zadanie wygładzać łuski włosów oraz tworzą na powierzchni włosa film, który skutecznie chroni włoski przed działaniem czynników zewnętrznych. Znajdują się one w produktach pod postacią silikonów, quatów i polyquatów. Filmformery tworzą barierę, przez którą barwniki ziółek mogą się nie przedostać i wiekszosć z nich schodzi z włosa jedynie pod wpływem detergentów. Szampony zdejmujace je z wlosow znajdziecie TUTAJ

SILIKONY: Maja końcówki -cone, -conol, -xane, -xanol. Najpopularniejsze to Dimethicone i Dimethinconol

QUATY i POLYQUATY: Bardzo łatwo je znależć w składzie. Wyglądają tak: quaternium (i jakas liczba albo literki) badz polyquaternium (i jakas liczba lub literki). 



2) ALKOHOLE

W kosmetykach znajdziemy też wysuszające alkohole. Uważam, że takie maski czy odżywki nadaja się tylko do kosza, albo do golenia nóg. Trzymane na głowie z glossem przed dłuższy czas moga zrobić na głowie pobojowisko. 

Nie wszystkie substancje, które zawieraja słowo "alkohol" sa potencjalnie wysuszającym alkoholem. Poniżej lista brzydkich alkoholi: 

Alkohol, (przecinek): czesto drugi po wodzie, bardzo brzydki denaturat
Benzyl alkohol: ujdzie na końcu składu ale nie na początku
Isopropyl alkohol: nigdzie nie ujdzie
Ethanol alkohol: jak wyzej
Alkohol denat: jak wyzej



3) PROTEINY

Proteiny są dla włosków hennowanych bardzo dobre. Jednak nie nadają się do mieszania z ziołami, ponieważ barwniki łączą się z proteinami z maski/odżywki zamiast z keratyną w naszym włosie. No i jeszcze, przeproteinowanie. Długo trzymana na głowie proteinowa maska moze nam zafundować brzydkie przeproteinowanie.

Jak rozpoznać proteiny?
Wszystko, co w nazwie ma słowa: proteine, keratine, silk, elastine, collagen, sericine

 

 

 

 

 

 

Lista odzywek i masek bez filmformerow.

 

Nadaja sie do glossow oraz do maski odmineralniajacej z kwaskiem cytrynowym (oraz do mycia wlosow jeśli ktos chciałby probowac- to o ile w skladzie jest tez behentrimonium chloride lub cetrimonium chloride lub podobna myjaca substancja). Przy okazji nie zawierają tez wysuszających alkoholi, oprócz czasem benzylu i tez nie na początku składu.





TYPOWE HUMEKTANTY:






Natur Vital maska z aloesem oraz szałwiowa odżywka do włosów

Faith in Nature, odzywka aloesowa

Equlibra, maska aloesowa (ma quata ale na koncy skladu)

Bioetika, maseczka nawilzajaca




EMOLIENTY I EMOLIENTO-HUMEKTANTY






Kallos Color, wszystkie inne kallosy zawieraja silikony, fajne zestawienie kallosow znajdziecie TUTAJ i TUTAJ.

Hegron, Creme Voeding, Odżywka do włosów

Garnier, Ultra Doux, Odżywka do włosów suchych i zniszczonych Awokado i masło karit- stara wersja nie miala ale nowa juz ma isopropyl wysoko w skladzie

Fitomed, Odżywka ekstra ziołowa regenerująca Zioła i witaminy do włosów suchych i normalnych

Biovaxy: Maska do włosów słabych i wypadających z aloesem, Maska do włosów suchych i zniszczonych, Maska do włosów blond, Maska do włosów przetłuszczających się, Maska bambus i awokado,

Planeta organica Afryka - balsamy: Wersja z olejem arganowym, Wersja z masłem mango, Wersja z masłem shea

Planeta organica Afryka - maski: Wersja z olejem arganowym, Wersja z masłem mango, Wersja z masłem shea,

Planeta organica organiczne oleje - balsamy: Balsam z olejem cedrowym, Balsam z olejem rokitikowym, Balsam z oliwą z oliwek

Dr. Bio - maski i odżywki: Maska z olejem arganowym, Balsam z olejem arganowym do włosów zniszczonych, Balsam z olejem arganowym do włosów farbowanych, Maska z olejem makadamia, 

Balsam z olejem makadamia do wszystkich typów włosów, Balsam-krem z olejem łopianowym

Organic shop - maski: Organic shop maska z figą i olejem migdałowym, Organic shop maska z jaśminem i jojobą

Maski Vatika: Maska do włosów Vatika z czarnuszką, Maska do włosów Vatika z oliwą z oliwek, 

Dabur Vatika Deep Conditioning Hot Oil Treatment, Maska do włosów Vatika z cytryną,

Dr Organic: odzywki

Inecto Naturals Coconut Conditioner 

Faith in Nature, odzywki z olejem jojoba, z algami, z kiwi

Vianek, maska odzywcza oraz odzywka nawilzajaca

Sylveco, Lniana maska do wlosow oraz Wygladzajaca odzywka do wlosow

Omia, maski- trzeba patrzec na sklad, niektore maja polyquaty

Alverde, Odżywka z awokado i winogronem, Odżywka z aloesem i hibiskusem

John Masters Organics, Odżywka z cytrusem i gorzką pomarańczą

Pervoe Reshenie, Eco Hysteria, Balsam do wszystkich rodzajów włosów 'Super blask'

Profis-fryzopol. Scandic Line, Maska bananowa

Fitokosmetik - organiczna maska do włosów blask i odżywienie z olejem arganowym

Farmona, odzywka z dziegciem

Maska Henna Wax NaturClassic Pilomax do włosów ciemnych, Regenerująca maska do włosów jasnych,

BingoSpa, ponad 40 aktywnych skladnikow,

EcoLab- wszystkie maski, balsamy i odzywki
  
Natura Siberica Scottish Wild Thistle and Siberian Cedar

Drożdżowa maska do włosów Receptury Agafii oraz odzywki w saszetkach, nie wiem czy wszystkie


Planeta Organica - odżywka do włosów ORGANICZNY ROKITNIK włosy suche i zniszczone





MASKI PROTEINOWE BEZ FILMFORMEROW 





Scandic Line, maska do włosów z proteinami jedwabiu

BingoSpa, kuracja kolagenowa oraz Maska do włosów ze spiruliną i keratyną, oraz Maska do włosów z proteinami kaszmiru i kolagenem

Regenerująca maska do włosów zniszczonych jasnych Kamille Wax- nie typowo proteinowa, ale sa proteiny





MASKI KTORE NADAJA SIE DO MYCIA (emoliento-humektanty, bez duzej ilosci protein,  w duzych pudelkach)

Wiecej o myciu maska TUTAJ.






Kallos Color

Maski Vatika: Maska do włosów Vatika z czarnuszką, Maska do włosów Vatika z oliwą z oliwek,

Dabur Vatika maska Deep Conditioning Hot Oil Treatment, Maska do włosów Vatika z cytryną,

Profis-fryzopol. Scandic Line, Maska bananowa




I KWIATKI ;-)





Pilomax Henna Wax - Regenerująca maska do włosów oraz Odżywcza maska do włosów Aloes Wax- maski ktore zawieraja w skladzie SLS! Czyzby dobre do oczyszczania z silikonow? ;-)

 Sylveco - Wygładzająca odżywka do włosów oraz Lniana Maska do wlosow- zawieraja detergent/substancje myjaca Cocamidopropyl Betaine

Vianek Odżywka do włosów z ekstraktem z lipy i podbiał- jak Sylveco



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Silikony i inne oblepiacze, metoda Curly Girl i Curly Girl na wakacjach.

Od dluzej niz dwoch lat stosuje u siebie radykalna metoda pielęgnacji kręconych włosów Curly Girl. O tej metodzie jest głośno i w internecie można się o niej czytać do woli. Można też się nieźle zakręcić, próbując ogarnąć, które oblepiacze sa do przyjecia a które nie. Informacji jest mnóstwo i informacje są sprzeczne. Chcialabym Wam pokazac, co sie dzieje z wlosami potraktowanymi silikonami po dwoch latach metody Curly Girl.



Moje Curly Girl.
Moja wersja Curly Girl nie wynika z chęci pielęgnacji włosów. Przynajmniej nie wynikala na początku. ;-) Moja wersja CG to wersja która wynikła z mojego silnego postanowienia, że już NIGDY nie będę używać szamponów. Dlaczego? Poniewaz przez nie stracilam kiedys pol wlosow i dorobiłam się łysiny. Więcej o moich przygodach z łysieniem mozecie przeczytac TUTAJ. Włosy odzyskałam, jakies niemiłosiernie piekne nie sa. Ale sa! I kocham je nad życie. I nadal boje sie szamponów jak diabel swieconej wody. Nie dość że doprowadzają mi do kłopotów ze skalpem, t…

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Henna w pigułce. Przeczytaj, zanim zadasz pytanie. Proszę.

Kochani! Czytamy to, zanim zadamy pytanie.










Co to jest henna?
Pod potoczną nazwą “henna” funkcjonują najczęściej trzy zioła:
1) cassia (cassia obovata): tak zwana bezbarwna henna; którą nie jest bezbarwna tylko blond/złota(!); nie ma żadnego potencjału na zielone włosy, nie rozjaśnia włosów i jej barwnik jest widoczny tylko na bardzo jasnych włosach- na grupie nazywamy ją cassia; zamiennikiem cassi może być senes bądź senna, mają te same właściwości
2) henna (lawsonia intermis): rzeczywista henna, niektóre henny mają naturalnie barwnik pomarańczowy, który po kilku użyciach zbuduje się do brązu, inne henny mają naturalnie kolor czerwony, który po kilku użyciach nabuduje się do burgundu; żadna henna nie ma potencjału na zielone włosy, cokolwiek byście z nią robili, henna nie rozjaśnia włosów - na grupie nazywamy ją henna
3) indygo (indigo): barwnik ziołowy czarny/niebieski; to on ma potencjał na zielone włosy, też nie rozjaśnia włosów- na grupie nazywamy go indygo
Pod nazwa “henna” w języku po…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …