Przejdź do głównej zawartości

Rozjaśnianie chemiczne nabudowanej henny. I hennowanie ponowne- kierunek: jasna miedź.



Jako, ze wielu z nas hennuje włoski od dawna i wielu z nas nie koniecznie umiejętnie nakładało na nie warstwy henny, wielu z nas także kończy z bardzo ciemnym kolorem, który niekoniecznie był naszym zamierzeniem. Ja wyczarowałam sobie na moim mysim blondzie wiśnię i burgund, używając wielokrotnie czystej henny, zakwaszanej sokiem z cytryny. W tych czasach jeszcze nie wiedziałam, że istnieje cassia, która powinnam była mieszać z henna! ;-) I nawet mi się nie śniło, że mogę użyć kwaśnego dodatku, który zapobiega ciemnieniu włosków z czasem.

Pamiętajmy, że rozjaśniacze chemiczne to silnie alergizujące środki. Fryzjer wam tego nie powie, ale skoro myślicie o rozjaśnianiu w domu, bardzo was proszę... zróbcie próbę alergiczną. Za uchem albo na nadgarstku. Jestem pewna, ze nigdzie wam się nie spieszy (jak fryzjerom). Alergia na PPD to nie jest zabawa! Nie będę tu wstawiać zdjęć zdeformowanych przez puchniecie po PPD twarzy, ale serio. Zróbcie próbę.

Pamiętajmy o bezpieczeństwie. To, ze cos na pudelku ma napisane "henna" nie znaczy jeszcze, że możemy sobie to bezkarnie traktować farbami chemicznymi. Chemicznie traktować można TYLKO czyste zioła. PAMIĘTAJMY, że nakładanie farb chemicznych na wlosy traktowane mieszanka henny z metalami ciężkimi może zpalic włosy! To jest BARDZO WAŻNE i naprawdę w tej kwestii nie warto eksperymentować. Po prostu NIE.

Jeśli nie jesteśmy pewni co mamy na włoskach... robimy test na pasemku z dala od skalpu bądź na wpadniętych uzbieranych włoskach. Koniecznie. Taki test może też pomoc w dobraniu odpowiedniego rozjaśniacza i czasu trzymania.

Wiele grupowiczek (w tym ja) uważa, że henna ma unikalna właściwości leczenia zniszczeń na włoskach, jakie robią na nich farby chemiczne a w szczególności rozjaśniacze. Ważne jest, by zahennowac włoski w możliwie najkrótszym czasie, po użyciu farby czy rozjaśniacza, by uzupełnić ubytki od razu. Przy takim hennowaniu, zaraz po rozjaśniaczu chemicznym, trzeba umiejętnie dobrać składniki, o możliwie najmniejszym nasyceniu kolorystycznym, by znów przez pomyłkę nie skończyć ze zbyt ciemnym kolorem. Cassia i henna dużo szybciej i mocniej łapią do włosków traktowanych chemicznie! Zanim wogóle się za to zabierzemy, przeryjmy dokładnie informacje w dziale bloga "Wybór koloru" oraz "Technika". Najpierw trzeba znaleźć błąd, jaki popełniliśmy, żeby po rozjaśnianiu nie było powtórki z rozrywki. :-)

Jeśli naprawdę jesteście w potrzasku, ja jestem pewna, ze lepiej jest hennowac i farbować chemicznie na przemian albo jedno po drugim... niż tylko farbować chemicznie, nawet profesjonalnie, u fryzjera.

Rozjaśnianie chemiczne to ostateczność i nie polecam tego nikomu, ale z racji, że wiem, jak to jest być zdesperowanym (sama mam za sobą jedna, chyba nieudana, kąpiel rozjaśniająca...) chciałabym opisać piękne efekty Izabeli w tym temacie.

Izabela hennuje swoje brązowe włoski od dawna czysta henna Khadi bądź Khadi z amla, czasem z cytryna. Niestety czysta henna nabudowała się jej na włoskach, czego wynikiem powstał bardzo ciemny kolor, który postanowiła rozjaśnić, by wrócić do jasnego rudego kolorku. Izabela swoje włoski określa jako srednioporowate.

Włoski wyglądały tak:







Khadi to rzetelna firma, ich Ziółka są przebadane i nie nie ma w nich żadnych chemicznych dodatków, dlatego włoski hennowane henna Khadi bez problemu można rozjaśniać chemicznie. TUTAJ znajdziemy informacje o bezpiecznych do rozjaśniania hennach oraz o tych mniej bezpiecznych.

Izabela zrobiła kąpiel rozjaśniająca za pomocą specyfiku Marion Super Rozjaśniacz. Użyła aż dwóch pudelek, bo bala się, ze jedno nie wystarczy. Wymieszała składniki z pudelka i dodała potężna porcje maski KallosColor i porcje szamponu Joanna.

Efekt:








Jako ze włoski były nadal za ciemne Izabela zdecydowała się na następna kąpiel, która przygotowała jak poprzednio, ale tym razem użyła specyfiku Joanna Super Blond. Kąpiel rozjaśniająca nałożyła na długość na 20 minut, a potem na włoski bliżej skalpu na dodatkowe 10 minut.

Efekt:






I przyszła pora na hennowanie.

Przepis Izabeli:

"30 g henny, 30 g cassi, łyżka miodu, łyżeczka imbiru, łyżka sproszkowanej papryki słodkiej, 3 g kwasku cytrynowego, glut z łyżki czubatej siemienia lnianego " Ziółka pochodzą z Pola Henny (allegro). Ziolka przygotowane TYM sposobem.

Przy przygotowywaniu ziolek do hennowania rozjasnianych wlosow, naprawde warto przylozyc szczegolna uwage, by barwniki dobrze sie wydzielily. Potrzebujemy dlugiego czasu odstania i dokladnego zakwaszenia, szczegolnie, jesli uzywamy ziol, ktorych nie znamy i nie mamy doswiadczenia, ile czasu potrzebuja. Lepiej dluzej, niz krocej. Trzeba wycisnac z cassi i henny barwniki do ostatniej kropli.

Izabela spłukała hennę metoda syrenkowa, pławiąc włoski w misce z woda, a potem pod prysznicem. Przy płukaniu nałożyła odrobinę maski KallosColor, żeby łatwiej spłukać ziółka. Przy chemicznie rozjaśnianych włoskach, które tak dobrze łapią kolor, raczej nie ma niebezpieczeństwa, ze nałożenie odrobiny produktu jakoś wpłynie na efekt końcowy. Uważałabym jednak z tym, jeśli hennujecie swój naturalny kolor.

No i finalny efekt:





W przepisie mamy przede wszystkim cassie, która bardzo rozjaśnia kolor, kwasek cytrynowy sprawił, ze henna nie ściemnieje do brązów, czerwona papryka dodała tonów czerwonych, imbir pomaga wytrzymać intensywny zapach henny a glutek lniany pomaga spłukać i nałożyć papkę na włoski i przeciwdziała przesuszowi.

Henna z cassia złapały bardzo równo, kolorek jest piękny, wyraźny i nasycony. Nie widać tez żadnych zniszczeń z powodu rozjaśniania.

W przyszłości Izabela będzie używać glossow, a pełne hennowanie będzie robić tylko na odrost, by zapobiec ponownemu przyciemnieniu się włosków.







Komentarze

  1. Hey, mam pytanie na ktore od dawna szukam odpowiedzi. Farbowalam wlosy khadi ciemny braz i pewnego dnia zachcialo mi sie pasemek, efekt: intensywnie zielone pasemka ktorych nie dalo sie niczym pokryc. Od tamtej pory minelo sporo czasu. Chce wrocic do naturalnych wlosow ale jednoczesnie do henny, tym razem Cassi, aby moc uzyskac moj mysi braz i jednoczesnie aby pohennowo sie blyszczaly :) jednak na tym mysim blondzie chce miec kilka blond pasemek. Mam pytanie, jak ze widze znasz temat dosc dobrze. Czy jak bede nakladac te cassie to pozniej moge rozjasniac wlosy do blondu?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Słowiańskie, zimne blondy ziołami. Katam i cassia.

Słowiańskie, zimne a jasne blondy są bardzo popularne. Wielu z nas też stara się wrócić do swojego naturalnego, mysiego koloru na włosach, które były wcześniej rozjaśniane. Do tej pory myslalam, ze nie da się. Ale da się. ;-) A wszystko dzieki magicznemu ziolku pod nazwa katam, czyli z łaciny buxus dioica. O katamie pisałam TUTAJ. Rządzi się takimi samymi prawami jak indygo. Przepis na indygo TUTAJ nadaje się też do zabawy z katamem.  



Czyli:
-katamu nie odstawiamy, katam wydziela barwnik praktycznie zaraz po wymieszaniu z cieczą, zauważycie wtedy, że pasta zmieni kolor na szaro-stalowo-smolisty

- katamu nie dodajemy do pasty, ktora jest ciepla, katam lubi letnia temperature
-katamu nie zakwaszamy, a jeśli mieszamy go z czyms, co juz bylo zakwaszone, nie odstawiamy go razem z tym kwaśnym dodatkiem, pastę nakładamy prosto na głowę






Katam wydaje się dawać sie rozjasniac amoniakiem. Przy licznych próbach, jakie zrobiłam, nie udalo mi sie doprowadzic do glona. Rozjaśnia się na włosach, na któr…

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Opanowanie barwnika cassi - piękne eksperymenty na blond włosach.

Jak to jest z tą cassią?



Cassia ma opinie bezbarwnej henny w internecie. Jest to opinia zupełnie blędna, cassia to nie henna i cassia nie jest bezbarwna! Ma barwnik żółty, złoty, ale nie rudy ani nie czerwony. Ten barwnik będzie bardzo dobrze widoczny na siwych włoskach, na platynowych i na wszystkich odcieniach blondu. Im ciemniejsze włosy, tym cassia będzie mniej widoczna.

Jak sprawic, by cassia zachowala swoje wlasciwosci kondycjonujace, ale jednoczesnie by nie dala efektu kolorystycznego? Nie ma na to sposobu. Mimo wysilku, kolor i tak moze wyjsc.... albo znow zabijemy cassie tak, ze przestanie kondycjonowac.
Cassia nadaje ciepły odcień blond włosom. Używając cassi nie da sie zachować platynowego blondu, siwego blondu bądź naturalnie siwych włosów. 
Cassia ma świetne właściwości kondycjonujące, porównywalne do henny. Działa przeciwgrzybiczo i przeciwbakteryjnie na skalp, oraz odzywia włosy od wewnatrz, wnikając do nich.  Po cassi, tak jak po hennie, nie będzie przesuszu, jeśli do…

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Jak hennować włosy na czerwono bez chemii.

Na zdjęciu powyżej śliczne włosy Kasi.

...ale jaka czerwień?

Kolor czerwony można uzyskać przy użyciu ziół. Ale na pewno nie można uzyskać strażackiej czerwieni, matowego, płaskiego koloru, takiego, jakie znamy z farbowania chemicznego. Czerwone kolory uzyskane henną są ciemne. Nie są też płaskie, pod światło będą się mienić odcieniami rudości, wiśni, różu. W cieniu będą wyglądać jak złamany czerwienią brąz bądź burgund.
Dlaczego? Poniewaz kolor czerwony z lawsonu postaje przez jego kumulacje. Czasem nakładanie kolejnych warstw lawsonu na jakiś kolor włosów daje brąz, a czasem właśnie czerwień. Wszystko zależy od właściwości henny, jaka wybraliśmy.
Jeśli marzy nam się strażacka, jasna czerwień, proponuje zehennowac wlosy henna a potem na to nałożyć chemiczna farbę taka, jak Arctic Fox albo Manic Panic. Będzie to na pewno bezpieczniejsze, niż używanie henny z dodatkiem chemicznych czerwonych barwników. Hennę trzeba na głowie trzymać długo. ALE! jeśli jest czymś zanieczyszczona (tak prod…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…