Przejdź do głównej zawartości

Jak myć włosy maska- delikatne metody mycia.






Jeśli macie problem z utrzymaniem koloru hennowanych włosów, warto zainteresować się zmiana metody mycia włosów. Dzis chcialabym wam opisać moje doświadczenia z mycia włosów maskami. Mam nadzieje, ze bedzie pomocne.








Mycie wlosow odzywka czy maska to stary jak świat sposób Curly Girls, ale z powodzeniem sprawdzi się też przy prostych włosach. Szczególnie dobrze podziała, jeśli cierpimy na podrażnienia skalpu po myciu szamponem, badz jesli wlosy nam sie przetluszczaja, doprowadzając do sytuacji, gdzie musimy używać szamponu codziennie.


1) Wybór maski.


Potrzebna jest duża ilość prostej w składzie maski, która wysoko w składzie zawiera substancję myjącą. Moją ulubioną jest cetrimonium chloride oraz bethermonium chloride. Próbowałam myć maskami i odżywkami o innym składzie, ale zawsze okazywało się, że nie domywają oleju tak dobrze. Wiele z masek z TEJ listy się nada. Trzeba szukać i próbować, jeśli po myciu czujecie swędzenie, to to nie jest maska dla was. Trzeba szukać innej. Metoda prob i bledow. I oczywiście czytając składy.

Bardzo ważne jest, by maska nie miała w składzie parafiny, wysuszającego alkoholu, dużej ilości protein, silikonów i polyquatów (quatów też nie). Ważne jest, by zakupić maskę, której nie będzie nam szkoda... będzie potrzeba jej duuuuużo!

Odżywki mało gęste przy myciu wydają się wchłaniać we włosy a tym samym nie zostawiają poślizgu, tak jak gęste maski. Nie twierdzę jednak, że gdzieś nie istnieje idealna odżywka do mycia włosów.






2) Sposób mycia.


Na początku zupełnie zraziłam się do mycia maską z bardzo prostego powodu: używałam za mało maski by cokolwiek na glowie domyć. Na moje włosy do ramion schodzi na jedno mycie dwie garście maski! Nie można oszczędzać w tej kwestii, dlatego tak ważne jest, by było jej dużo i by była tania. W zależności od oleju, jaki z kudłów zmywamy trzeba zwiększać, albo zmniejszać tę ilość.


PROCES MYCIA:

Moczymy włosy i nakładamy na łepek tyle maski, by całe włosy i skalp były pokryte równomiernie grubą warstwą. Teraz dokładnie masujemy skalp, delikatnie ale zdecydowanie masujemy skórę opuszkami palców. Nie ciągniemy za włosy. Masujemy. Potem bierzemy resztę włosów pomiędzy otwarte dłonie i masujemy długość włosów, znów delikatnie. Nie ciągniemy! Wkładamy łepek pod prysznic, by dodać trochę wody i proceder powtarzamy: masowanie skalpu i długości. Znów łepek pod prysznic i tym razem delikatnie rozczesujemy włosy palcami, tak by maska swobodnie z nich spływała. Zauważycie, że maska się nie pieni. I to jest zupełnie normalna sprawa, tak ma być. ;-) Piana wcale nie jest potrzebna do oczyszczania skory i wlosow.


Na spłukiwanie trzeba dać sobie czas. To nie szampon. Trzeba spłukiwać, aż pod palcami nie czuć już żadnego poślizgu. Płukanie z myciem zwykle zajmuje około 2-4 minuty. Trzeba dać sobie czas też na nauczenie się optymalnej dla nas techniki manualnej.



Taki rodzaj mycia jest dużo prostszy jeśli chodzi o zmywanie oleju. Olej po prostu schodzi łatwiej niz szamponem. Mimo, że maska się nie pieni, to z łatwością emulguje olej, i zabiera ze sobą przy spłukaniu. Robi się lżejsza, im dłużej nią pracujemy na kudłach. Trzeba pamiętać o delikatności, bo można narobić więcej szkody niż pożytku.

 

 

 

3) Bariera psychiczna.

 


Opowiem wam o sobie. To było dla mnie najtrudniejsze w przekonaniu się do tej metody mycia włosów. Niestety, na początku moje kudły, szorowane przez lata SLSami i innymi detergentami, bardzo marudziły na mycie maską. Przetłuszczały się, oklapywały albo puszyły...  robiły wszystko, by mnie zniechęcić. Taki stan trwał jakieś 5 myć. Potem się uspokoiły. Dzieje się tak dlatego, że skalp przyzwyczajony do zrywania z niego naturalnego sebum nagle popadł w panikę i zupełnie nie wiedział, co robić.

Było też uczucie niedomycia. Po umyciu włosów maska nie ma tego uczucia super czystości i skrzypienia, jak po szamponie. Nie jest latwo sie od niego odzwyczaić. Czułam się jak niedomyty dzieciak. Chyba wszystkich nas wychowuje się w ogromnym strachu przed brudem.

Oszukiwałam się, mówiąc sobie "Jeszcze tylko ten jeden raz a potem wrócimy do szamponu...". I tak sobie powtarzałam, aż wszystko się unormowało i już nie mam paranoi, że jestem niedomyta, bo włosy odżyły, przestały swędzieć i wyglądają na super czyste. Metoda małych kroczków, jak zwykle, sprawdziła się i w moim wypadku. I wam tez ja polecam.


 

 

4) Jak często?


Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. Dobrze jest stopniowo odstawiac szampony, tak by nie trzeba było cierpieć z powodu przetłuszczania się spanikowanego skalpu. Jeśli na co dzień uzywamy silikonów, będzie trzeba je zdjąć szczególnie przed hennowaniem, ale też i dla zdrowia i wyglądu włosa, raz na jakiś czas. Nabudowane silikony szczegolnie zle wygladaja na kręconych i falowanych włosach. Wtedy użycie SLSowego szamponu okazuje się niezbędne. Lista takich szamponow TUTAJ.



Powodzenia! ;-) 

Komentarze

  1. Teraz już można wszystkich odesłać w jedno miejsce, idealnie! 😍

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Jak szybko i bez bólu nauczyć się czytać składy?- Jak zacząć. Emolienty.

Dlaczego to ważne? 
Czytanie składów w naszym popapranym, dzisiejszym świecie, to niestety umiejętność podstawowa. Dlaczego? Bo producenci klama. Wypisuja na produktach głupoty, które niewiele mają wspólnego z tym, co się rzeczywiście w produkcie znajduje. Tyczy się to tak samo produktów spożywczych, jak i kosmetyków, chemii domowej oraz suplementów.
Więc, jeśli nie czytacie składów, to jesteście zwyczajnie wodzeni za nos. Czasem przez ludzi, którym zależy na waszym dobrze, ale czasem też przez ludzi, którzy robią na was niezla kase. Płacicie też za promocję koncernów kosmetycznych, za kretyńskie reklamy w telewizji, promujące zwyczajnie rzeczy, które wam szkodzą, płacicie za podpłacone badania i pomagacie sprzedawać koncernom farmaceutycznym seria niepotrzebnych leków, na schorzenia, które wynikają z tego, że dajecie się sterować. Niestety, tak wyglądają konsekwencje bycia nieświadomym konsumentem.
Nawet czytanie składów nie ubezpiecza nas przed cala ta kołomyja w 100 procentach. Ale …

Domowe perfumy i dezodorant? Czemu nie.

Dziś gościnnie dla Was pisze Katarzyna. Brawa dla tej Pani. ;-)  Perfumy.


Zrobienie własnych perfum jest banalne jak konstrukcja cepa.



Baza.

Bazą może być albo alkohol, albo olej kokosowy - ja wybieram to drugie. Podobnie jak alkohol, olej kokosowy ma właściwości antybakteryjne (do czego wrócę w akapicie o dezodorantach), nie trzeba go dodatkowo konserwować (choć można, np witaminą E), ale nie wysusza skóry. Nie wyjdzie z tego spray, do jakiego przyzwyczaili nas producenci, tylko aksamitny, pachnący balsam Ja wybieram olej rafinowany - bezzapachowy. Jeśli jednak macie pomysł na wkomponowanie naturalnej woni oleju kokosowego do waszej mieszanki wybuchowej, spokojnie wybierzcie wersję nierafinowaną.




Kompozycja zapachowa.
Teraz przejdźmy do najważniejszej części zabawy - olejków eterycznych, czyli tego, co daje zapach. Kupić je możecie stacjonarnie, w sklepach zielarskich, bio-eko-bezglutenowych-wege-super-wow, bądź w internecie. Duży wybór olejków eterycznych ma Zrób Sobie Krem, bardzo …

Jak przejść z chemii na hennę? Metoda bezpieczna, ale czasochłonna.

Jak to zwykle wygląda? Mamy włosy farbowane farbami chemicznymi od długiego czasu. Chcemy przejsc na hennę, zrobić coś dobrego dla siebie i włosów. Najczęstszy wybór, w kwestii koloru, to zimny brąz. Kupujemy gotowa mieszanke, bach na glowe i…




Zielone plamy! Czarne plamy! Rude plamy!


Nie, nie zawsze. Ale bardzo, bardzo często.






Dlaczego tak się dzieje?
Bo nie wiemy, co mamy naprawde na głowie, pod warstwami syntetycznych barwników. Kolor może wyglądać bardzo, bardzo równo. Może farbowałyście świetnego u fryzjera? Może same opanowaliście do perfekcji koloryzację chemia w domu? Niestety, to jak kolor wygląda niekoniecznie oznacza, że pod spodem nie macie niefarbowanych pasemek. Albo rozjaśnionych pasemek. Farby chemiczne zostały stworzone tak, by farbowac równo, niezależnie od tego, jak wyglądają włosy pod spodem.
Skad to wiem? Nie jestem fryzjerem, chemikiem i bóg wie kim. Ale jest coś bardzo prostego, co z całą okazałością pokazuje, jak działają farby chemiczne. Są to specyfiki zdejmujące c…

Czarna lista hennopodobnych produktow.

Tu tworzymy listę hennopodobnych produktów, które w składzie maja poza henna, cassia, amla, indygo i innymi dobrociami tez szkodliwe substancje chemiczne.



Chcialabym tu byc dobrze zrozumiana. To nie jest lista jakis zakazanych produktow. Jesli chcemy farbowac wlosy chemicznie, to super. Kazdy sam podejmuje wybor a o niszczacym wplywie farb chemicznych na wlosy nie bede sie tu rozwodzic. Lista jest po to, by farb chemicznych nie mylic z henna, nie traktowac jak henny i ich tak nie nazywac. 


Za ta biedna roslinka ciagnie sie zla renoma poniewaz producentom wolno nazywac swoje produkty jak im sie zamarzy a ich klientki sa przekonane, ze farbuja wlosy henna. Uwazam to za oszustwo. Na dodatek oszustwo niebezpieczne, poniewaz moze doprowadzic do problemow ze zdrowiem a i wlosy mozemy z powodu tego oszustwa stracic. Moim zdaniem slowo "henna" powinno byc zarezerwowane tylko dla henny, rosliny pod lacinska nazwa lawsonia inermis, w formie czystej.


Niestety, koncerny kosmetyczne wod…