Przejdź do głównej zawartości

Jak nałożyć na włosy hennę żeby nie zrobić sobie krzywdy?




Pasta hennowa to szorstkie, ciężkie błoto. Mimo dodawania do niej glutka lnianego i wybierania henny dobrze przesianej, bez piachu i innych zanieczyszczeń, nawet ze świetnej jakości henny wychodzi błoto. To nie gładka i leciutka odżywka. I o tym trzeba pamiętać i obchodzic sie z nia odpowiednio do jej konsystencji i ciężkości, by nie narobić sobie kłopotów. Przy nieprecyzyjnym nakładania henny na głowę może nas czekać wypadanie włosów, zniszczenia na długości, podrażnienie skalpu oraz odparzenia na skórze.







Jakie są niebezpieczeństwa?


Włosy w procesie hennowania są ciągnięte przez ciężka pasta nałożona za ciasno.

Włosy w procesie hennowania sa szorowane szorstka pasta. Szorowany jest też skalp.

Włosy i skóra głowy są ciągnięte przez opatrunek hennowy z pasty, folii oraz ręcznika lub ciężkiej czapki.

Skóra czoła i karku zostaje poparzona przez folie.





Więc jak sobie z tym poradzić?


  1. Henna zawiera piach i inne organiczne zanieczyszczenia: piach jest ostry i ciężki. Szoruje dlugosc wlosow i skalp. Szorowanie piachem może doprowadzić do zniszczeń włosów na długości oraz do obszorowania skóry głowy. Piach czuć pod łyżeczką w trakcie mieszania henny. Tego piaszczystego uczucia szorowania metalem po drobinkach kamienia z niczym pomylić się nie da. Czyste zioła są gładkie i nie twardo-chropowate i na pewno nie piszczą przy dociskaniu łyżeczka do ścianki pojemnika. Najlepiej wybrać zioła czyste. Jeśli akurat mamy zapiaszczona hennę, możemy dodać do niej glutka lnianego zeby troche polepszyc konsystencje oraz obchodzimy się z nia super delikatnie przy nakładaniu… ale tak naprawde to trzeba zmienić henne. Na taka lepszej jakości. Jeśli w hennie widzimy jakieś gałązki, farfocle i inne organiczne zanieczyszczenia, warto hennę przed rozrobieniem przesiać przez gęste sitko.

 





  1. Pasta hennowa mimo dobrej konsystencji wymaga od nas byśmy wcierali ją we włosy, szczególnie zaraz przy skalpie (konsystencje mozecie podejzec TUTAJ). Tu pomoże buteleczka z dziobkiem. Nie będzie trzeba wciskać pasty hennowej pomiedzy włosy. Wystarczy ściskając buteleczkę jeździć nią po skalpie  delikatnie rozprowadzić pastę po skórze. Takie buteleczki znajdziecie w farbach chemicznych, mogą się też nadać miękkie butelki po keczupie lub musztardzie lub na przykład plastikowe szpryce do ciastek czy kremów. Jeśli otwór dziobka jest za wąski, przycinamy dziobek i opiłowujemy miejsce przycięcia pilnikiem, az bedzie gladkie i bez zadziorów i ostrych kantów. Jak sie posluzyc taka buteleczka obejrzycie TUTAJ.



 

 Przydadza sie tez lejki, szczegolnie takie z szerokim otworem. 

 





  1. Przy nakładaniu pasty na długość, szorujemy długość włosa pasta hennowa. Paste hennowa zawsze nakładamy zgodnie z kierunkiem rośnięcia włosa. Nigdy odwrotnie. Robimy to delikatnie, raczej wduszajac paste pomiedzy wlosy, niz szorując i szarpiąc. Nie naciągamy kosmyków w trakcie tego procesu. Bierzemy dużą porcję pasty na każdy kosmyk, tak, by bez wysiłku udało się pokryć cały kosmyk bez zbędnego wszorowywania pasty.




  1. Układamy pohennowane kosmyki na głowie zbyt ciasno. Czapa hennowa jest ciężka i mocno trzyma kosmyki. Dlatego tak ważne jest, by już od pierwszego pohennowanego kosmyka ukladac wlosy na glowie w możliwie najluźniej. Gdy już wszystkie włoski mają na sobie hennowa paste, jeszcze raz sprawdzamy, czy włosy są ułożone luźno, wciskając palce w różne miejsca czapy hennowej i rozluźniając sploty. Upewniamy się, czy nic nie ciągnie, zanim nałożymy na to folie.



  1. Folia. Folia jest niezbędna by henna na głowie nie wyschla. Jednak folia folii nie równa. Uważajcie bardzo na folie kuchenna! Nakładanie jej na czoło i kark może doprowadzić do odparzeń. Jeśli zamierzamy zostać przy hennie na dłużej, warto pomyśleć o zakupie luźnego czepka do hennowania. Czepki takie używają na przykład kucharze. Ważne, by czepek był wykonany z materiału a w srodku byl powleczony warstwa plastiku, tak, aby nie przeciekał. W sprzedaży są też jednorazowe foliowe czepki na gumce, które dają włosom duzo wiecej miejsca, niz folia kuchenna. Warto szperac Aliexpress, Allegro, Ebay i Amazon.  Czepek można też przy odrobinie wysiłku wykonać samemu, wszywając do środka warstwę folii lub plastiku z, na przykład, wielkiego czepka pływackiego.  Jesli zas nie chce nam sie kombinowac, zwyczajna foliowa torba ze sklepu, odrobinę rozcięta i delikatnie związana na głowie za uszy też się sprawdzi. Ważne by nie ciasno.


 





  1. Na to idzie czapka lub ręcznik. Jestem zdecydowanie przeciwna ręcznikom. Sa po prostu za ciężkie. Lepiej wybrać leciutka ale ciepła czapka zimowa. I też, nie ciasna, tylko luźna.


 





  1. Spłukiwanie. To też jest niezmiernie ważne. Przy spłukiwaniu najpierw namaczamy czapę hennowa w dużej ilości wody. Rozmaczamy, rozluźniamy i strzepujemy proszek do wody. Najlepiej użyć wanny wody, wiadra lub miski. Później przechodzimy pod prysznic. Skupiamy się na delikatnym rozplątaniu końcówek palcami, tak, by błotko mogło z włosów swobodnie spływać. Robimy plukanke z glutka lnianego, to pomoże wlosy troche rozplątać. Najważniejsze jest jednak, by nie wpadac w panike, nie zacząć włosów szarpać i ciągnąć, probujac je rozplatac za wszelka cene. Nie warto! Nawet jesli po spłukaniu włosów sa poplatane, jest duza szansa ze henne sama je rozplacze w czasie kiedy bedzie sie utleniala i gdy bedzie wychodzil ten pohennowy blask. A jeśli nie? Też nic nie szkodzi. Za 48h nakładamy na włosy sprawdzona maskę i rozplątujemy włosy, bez szkody dla nich. W dzisiejszych czasach chodzenie z poplątanymi włosami przez kilka dni moze byc rzecza trudna do zniesienia. Ale tak to juz jest z henna, ze sam proces sprawia, że musimy zmierzyć się z takimi sprawami. Potraktujmy to jak taki powrót do korzeni a moze sie czegos o sobie nauczymy?. ;-) A poplątane włosy można ciekawie upiąć. ;-)




I to już wszystko, co przychodzi mi do głowy. Mam nadzieję, że post będzie pomocny. Życzę Wam jeszcze wielu super delikatnych i przyjemnych hennowan i jak zwykle czekam na Wasze pomysły.  






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Jak szybko i bez bólu nauczyć się czytać składy?- Jak zacząć. Emolienty.

Dlaczego to ważne? 
Czytanie składów w naszym popapranym, dzisiejszym świecie, to niestety umiejętność podstawowa. Dlaczego? Bo producenci klama. Wypisuja na produktach głupoty, które niewiele mają wspólnego z tym, co się rzeczywiście w produkcie znajduje. Tyczy się to tak samo produktów spożywczych, jak i kosmetyków, chemii domowej oraz suplementów.
Więc, jeśli nie czytacie składów, to jesteście zwyczajnie wodzeni za nos. Czasem przez ludzi, którym zależy na waszym dobrze, ale czasem też przez ludzi, którzy robią na was niezla kase. Płacicie też za promocję koncernów kosmetycznych, za kretyńskie reklamy w telewizji, promujące zwyczajnie rzeczy, które wam szkodzą, płacicie za podpłacone badania i pomagacie sprzedawać koncernom farmaceutycznym seria niepotrzebnych leków, na schorzenia, które wynikają z tego, że dajecie się sterować. Niestety, tak wyglądają konsekwencje bycia nieświadomym konsumentem.
Nawet czytanie składów nie ubezpiecza nas przed cala ta kołomyja w 100 procentach. Ale …

Domowe perfumy i dezodorant? Czemu nie.

Dziś gościnnie dla Was pisze Katarzyna. Brawa dla tej Pani. ;-)  Perfumy.


Zrobienie własnych perfum jest banalne jak konstrukcja cepa.



Baza.

Bazą może być albo alkohol, albo olej kokosowy - ja wybieram to drugie. Podobnie jak alkohol, olej kokosowy ma właściwości antybakteryjne (do czego wrócę w akapicie o dezodorantach), nie trzeba go dodatkowo konserwować (choć można, np witaminą E), ale nie wysusza skóry. Nie wyjdzie z tego spray, do jakiego przyzwyczaili nas producenci, tylko aksamitny, pachnący balsam Ja wybieram olej rafinowany - bezzapachowy. Jeśli jednak macie pomysł na wkomponowanie naturalnej woni oleju kokosowego do waszej mieszanki wybuchowej, spokojnie wybierzcie wersję nierafinowaną.




Kompozycja zapachowa.
Teraz przejdźmy do najważniejszej części zabawy - olejków eterycznych, czyli tego, co daje zapach. Kupić je możecie stacjonarnie, w sklepach zielarskich, bio-eko-bezglutenowych-wege-super-wow, bądź w internecie. Duży wybór olejków eterycznych ma Zrób Sobie Krem, bardzo …

Jak przejść z chemii na hennę? Metoda bezpieczna, ale czasochłonna.

Jak to zwykle wygląda? Mamy włosy farbowane farbami chemicznymi od długiego czasu. Chcemy przejsc na hennę, zrobić coś dobrego dla siebie i włosów. Najczęstszy wybór, w kwestii koloru, to zimny brąz. Kupujemy gotowa mieszanke, bach na glowe i…




Zielone plamy! Czarne plamy! Rude plamy!


Nie, nie zawsze. Ale bardzo, bardzo często.






Dlaczego tak się dzieje?
Bo nie wiemy, co mamy naprawde na głowie, pod warstwami syntetycznych barwników. Kolor może wyglądać bardzo, bardzo równo. Może farbowałyście świetnego u fryzjera? Może same opanowaliście do perfekcji koloryzację chemia w domu? Niestety, to jak kolor wygląda niekoniecznie oznacza, że pod spodem nie macie niefarbowanych pasemek. Albo rozjaśnionych pasemek. Farby chemiczne zostały stworzone tak, by farbowac równo, niezależnie od tego, jak wyglądają włosy pod spodem.
Skad to wiem? Nie jestem fryzjerem, chemikiem i bóg wie kim. Ale jest coś bardzo prostego, co z całą okazałością pokazuje, jak działają farby chemiczne. Są to specyfiki zdejmujące c…

Czarna lista hennopodobnych produktow.

Tu tworzymy listę hennopodobnych produktów, które w składzie maja poza henna, cassia, amla, indygo i innymi dobrociami tez szkodliwe substancje chemiczne.



Chcialabym tu byc dobrze zrozumiana. To nie jest lista jakis zakazanych produktow. Jesli chcemy farbowac wlosy chemicznie, to super. Kazdy sam podejmuje wybor a o niszczacym wplywie farb chemicznych na wlosy nie bede sie tu rozwodzic. Lista jest po to, by farb chemicznych nie mylic z henna, nie traktowac jak henny i ich tak nie nazywac. 


Za ta biedna roslinka ciagnie sie zla renoma poniewaz producentom wolno nazywac swoje produkty jak im sie zamarzy a ich klientki sa przekonane, ze farbuja wlosy henna. Uwazam to za oszustwo. Na dodatek oszustwo niebezpieczne, poniewaz moze doprowadzic do problemow ze zdrowiem a i wlosy mozemy z powodu tego oszustwa stracic. Moim zdaniem slowo "henna" powinno byc zarezerwowane tylko dla henny, rosliny pod lacinska nazwa lawsonia inermis, w formie czystej.


Niestety, koncerny kosmetyczne wod…