Przejdź do głównej zawartości

Wybór koloru

Ziółkami możemy uzyskać na włoskach, w zależności od koloru, jaki akurat mamy na głowie, od złotego blondu, przed rudości, czerwienie, brązy do czerni z niebieskim połyskiem. Jedyne, czego zołami zrobić nie można, to radykalnie rozjaśnić włosków.

Ziołami można wyczarować na głowie bardzo unikalne, trwałe i nasycone kolory, które trudno uzyskać chemicznymi farbami. Jest to proces wymagający planowania i zwykle kilkakrotnej aplikacji, ale naprawdę wart jest wysiłku. Włoski będą zdrowe, odżywione a kolor będzie jedyny w swoim rodzaju. Farbowanie ziołami działa zupełnie inaczej, niż farbami chemicznymi. Kolory, które można nimi stworzyć są wielowymiarowe, mają wiele różnych odcieni, w zależności od tego, pod jakim kontem pada na nie światło. To wynik wielowarstwowego nakładania barwników, których każda warstwa jest przepuszczalna dla światła.  Działa to troszkę jak kolorowe filtry nakładane na źródło światła. Każdy następny pigment i następna warstwa, w połączeniu z tym, co jest pod spodem, tworzy nowy, unikalny kolor.







Poniżej lista postów, które pomogą Wam zaplanować i wybrać kolor.




Zanim zabierzemy się za hennowanie...   To trzeba zaplanować! - Henna nie rozjaśnia. Więc zanim popełnimy błąd, którego będzie ciężko się pozbyć, warto to zaplanować.






Kolory i budowanie koloru henną. Jak nakładać kolory, jedne na drugie, by uzyskać, to, czego chcemy.





Tabela kolorów - Tu dowiecie się, jakie kolory możecie uzyskać na swoich włoskach przy użyciu cassi, henny i indygo oraz miksów tych trzech. Jednak nie należy jej traktować jak wyroczni. Jeśli nie widzicie w tabeli koloru, który chciałybyście uzyskać... ciągle warto walczyć. 




Henny z różnych stron Świata, ich kolory i właściwości.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Silikony i inne oblepiacze, metoda Curly Girl i Curly Girl na wakacjach.

Od dluzej niz dwoch lat stosuje u siebie radykalna metoda pielęgnacji kręconych włosów Curly Girl. O tej metodzie jest głośno i w internecie można się o niej czytać do woli. Można też się nieźle zakręcić, próbując ogarnąć, które oblepiacze sa do przyjecia a które nie. Informacji jest mnóstwo i informacje są sprzeczne. Chcialabym Wam pokazac, co sie dzieje z wlosami potraktowanymi silikonami po dwoch latach metody Curly Girl.



Moje Curly Girl.
Moja wersja Curly Girl nie wynika z chęci pielęgnacji włosów. Przynajmniej nie wynikala na początku. ;-) Moja wersja CG to wersja która wynikła z mojego silnego postanowienia, że już NIGDY nie będę używać szamponów. Dlaczego? Poniewaz przez nie stracilam kiedys pol wlosow i dorobiłam się łysiny. Więcej o moich przygodach z łysieniem mozecie przeczytac TUTAJ. Włosy odzyskałam, jakies niemiłosiernie piekne nie sa. Ale sa! I kocham je nad życie. I nadal boje sie szamponów jak diabel swieconej wody. Nie dość że doprowadzają mi do kłopotów ze skalpem, t…

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Henna w pigułce. Przeczytaj, zanim zadasz pytanie. Proszę.

Kochani! Czytamy to, zanim zadamy pytanie.










Co to jest henna?
Pod potoczną nazwą “henna” funkcjonują najczęściej trzy zioła:
1) cassia (cassia obovata): tak zwana bezbarwna henna; którą nie jest bezbarwna tylko blond/złota(!); nie ma żadnego potencjału na zielone włosy, nie rozjaśnia włosów i jej barwnik jest widoczny tylko na bardzo jasnych włosach- na grupie nazywamy ją cassia; zamiennikiem cassi może być senes bądź senna, mają te same właściwości
2) henna (lawsonia intermis): rzeczywista henna, niektóre henny mają naturalnie barwnik pomarańczowy, który po kilku użyciach zbuduje się do brązu, inne henny mają naturalnie kolor czerwony, który po kilku użyciach nabuduje się do burgundu; żadna henna nie ma potencjału na zielone włosy, cokolwiek byście z nią robili, henna nie rozjaśnia włosów - na grupie nazywamy ją henna
3) indygo (indigo): barwnik ziołowy czarny/niebieski; to on ma potencjał na zielone włosy, też nie rozjaśnia włosów- na grupie nazywamy go indygo
Pod nazwa “henna” w języku po…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …