Przejdź do głównej zawartości

Technika

Przy rozrabianiu henny najważniejsza jest technika. Nie ma jednej instrukcji obsługi. Do każdego zioła dodatki oraz technikę trzeba dobrać indywidualnie oraz modyfikować ja, zgodnie z potrzebami własnych włosów. Warto wyjąć z kieszeni swojego Wewnętrznego Alchemika i zabrać się za eksperymenty.

To naprawdę nie jest trudne! I na dodatek jest bardzo, bardzo przyjemne. :-)







Poniżej lista postów klasycznych receptur, by uzyskać określony kolor. Jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę z henną, warto się ich trzymać. Jeśli zaś mamy ochotę na eksperymenty (a uwierzcie mi, z czasem każdemu zechce się poeksperymentować...) to droga wolna. Modyfikujemy tak, jak nam intuicja podpowiada.

TUTAJ macie moj filmik o tym jak mieszac ziola.

A TUTAJ jak zrobic odrosty i glossa na dlugosc w 10 minut.


Przydatne posty i przepisy. 

 

 

 

 


Jak nałożyć na włosy hennę żeby nie zrobić sobie krzywdy?- Technika nakladania i przydatne gadzety.

 


Lista dodatków do henny, cassi, henny z cassia i henny z indygo.  - Za pomocą dodatków można z dużym prawdopodobieństwem kontrolować kolor farbowania włosów ziółkami.







Cassia, senna, senes. FAQ.







Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapała- Przepis na czystą cassię, czystą hennę oraz hennę z cassią (czyli od blondów po czerwienie, kasztany, burgundy).






Jak zafarbowac wlosy henna na rudo?- to nie jest takie proste, jak nam sie wydaje. ;-)









Metoda lusterkowa, czyli jak wyrownac kolor wlosow.




Jak zafarbować włosy na brąz czysta henna, bez użycia indygo?- Jak zafarbowac wlosy na brazowo przy uzyciu samej henny. Sposob dla tych, ktorzy nie sa zdecydowani. Wlosy farbowane tym sposobem bez klopotu mozna farbowac chemicznie i wlosy nie wyjda zielone.





Jak rozrobić i nałożyć indygo, by złapało - Przepis na czyste indygo (włoski czarne bądź czarne z niebieskim połyskiem). 





Hendigo: jak rozrobić hennę brązową samodzielnie, z henny i indygo - Przepis na henne brązową. To nie jest przepis na hennowanie dwuetapowe! 







Katam, kata czyli Buxus Dioica- co o nim wiem. Testy.









Gotowe mieszanki brązowe -jak się z nimi obchodzić. - Warto przeczytać, zanim uzyjemy na włoskach mieszanki brązowej takiej jak z Swati, Khadi, Orientana.







Hennowanie dwuetapowe - Hennowanie dwuetapowe sprawdzi się, gdy marzy nam się bardzo ciemny kolor (ciemny brąz, niebieska czerń) a na głowie mamy jasny blond, rozjaśnione włoski bądź siwe. Hennowanie dwuetapowe zapobiega powstawaniu z indygo tonów zielonych.







Słowiańskie, zimne blondy ziołami. Katam i cassia.










Jak przejść z chemii na hennę? Metoda bezpieczna, ale czasochłonna.











Henna i kręcone włosy. Czyli, jak farbowac ziołami bez utraty skrętu.






Rubia Cordifolia czyli Manjistha. Jak zafarbowac wlosy za pomoca Rubii.








Chelatowanie włosów przed hennowaniem. Odświeżanie koloru henny. - Kilka przepisów, jak poradzić sobie z twardą kranówą, poszarzałą henną na włoskach jak oczyścić włoski przed hennowaniem.
  



Lista odzywek i masek bez filmformerow i protein. - Do glossów hennowych i odżywki czyszczącej z minerałów.  




Lista szamponow oczyszczajacych i chelatujacych. - Do mycia przed henna.  






Hennowy troubleshootingCos nie poszło zgodnie z planem. Mam dziwne pytanie! Pomocy!






Pomocy! Nie wiem jakie ziolo mam w rekach! - jak to sprawdzic.






Powodzenia w mieszaniu! :-)




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słowiańskie, zimne blondy ziołami. Katam i cassia.

Słowiańskie, zimne a jasne blondy są bardzo popularne. Wielu z nas też stara się wrócić do swojego naturalnego, mysiego koloru na włosach, które były wcześniej rozjaśniane. Do tej pory myslalam, ze nie da się. Ale da się. ;-) A wszystko dzieki magicznemu ziolku pod nazwa katam, czyli z łaciny buxus dioica. O katamie pisałam TUTAJ. Rządzi się takimi samymi prawami jak indygo. Przepis na indygo TUTAJ nadaje się też do zabawy z katamem.  



Czyli:
-katamu nie odstawiamy, katam wydziela barwnik praktycznie zaraz po wymieszaniu z cieczą, zauważycie wtedy, że pasta zmieni kolor na szaro-stalowo-smolisty

- katamu nie dodajemy do pasty, ktora jest ciepla, katam lubi letnia temperature
-katamu nie zakwaszamy, a jeśli mieszamy go z czyms, co juz bylo zakwaszone, nie odstawiamy go razem z tym kwaśnym dodatkiem, pastę nakładamy prosto na głowę






Katam wydaje się dawać sie rozjasniac amoniakiem. Przy licznych próbach, jakie zrobiłam, nie udalo mi sie doprowadzic do glona. Rozjaśnia się na włosach, na któr…

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Opanowanie barwnika cassi - piękne eksperymenty na blond włosach.

Jak to jest z tą cassią?



Cassia ma opinie bezbarwnej henny w internecie. Jest to opinia zupełnie blędna, cassia to nie henna i cassia nie jest bezbarwna! Ma barwnik żółty, złoty, ale nie rudy ani nie czerwony. Ten barwnik będzie bardzo dobrze widoczny na siwych włoskach, na platynowych i na wszystkich odcieniach blondu. Im ciemniejsze włosy, tym cassia będzie mniej widoczna.

Jak sprawic, by cassia zachowala swoje wlasciwosci kondycjonujace, ale jednoczesnie by nie dala efektu kolorystycznego? Nie ma na to sposobu. Mimo wysilku, kolor i tak moze wyjsc.... albo znow zabijemy cassie tak, ze przestanie kondycjonowac.
Cassia nadaje ciepły odcień blond włosom. Używając cassi nie da sie zachować platynowego blondu, siwego blondu bądź naturalnie siwych włosów. 
Cassia ma świetne właściwości kondycjonujące, porównywalne do henny. Działa przeciwgrzybiczo i przeciwbakteryjnie na skalp, oraz odzywia włosy od wewnatrz, wnikając do nich.  Po cassi, tak jak po hennie, nie będzie przesuszu, jeśli do…

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Jak hennować włosy na czerwono bez chemii.

Na zdjęciu powyżej śliczne włosy Kasi.

...ale jaka czerwień?

Kolor czerwony można uzyskać przy użyciu ziół. Ale na pewno nie można uzyskać strażackiej czerwieni, matowego, płaskiego koloru, takiego, jakie znamy z farbowania chemicznego. Czerwone kolory uzyskane henną są ciemne. Nie są też płaskie, pod światło będą się mienić odcieniami rudości, wiśni, różu. W cieniu będą wyglądać jak złamany czerwienią brąz bądź burgund.
Dlaczego? Poniewaz kolor czerwony z lawsonu postaje przez jego kumulacje. Czasem nakładanie kolejnych warstw lawsonu na jakiś kolor włosów daje brąz, a czasem właśnie czerwień. Wszystko zależy od właściwości henny, jaka wybraliśmy.
Jeśli marzy nam się strażacka, jasna czerwień, proponuje zehennowac wlosy henna a potem na to nałożyć chemiczna farbę taka, jak Arctic Fox albo Manic Panic. Będzie to na pewno bezpieczniejsze, niż używanie henny z dodatkiem chemicznych czerwonych barwników. Hennę trzeba na głowie trzymać długo. ALE! jeśli jest czymś zanieczyszczona (tak prod…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…